Egy számítástechnikai cégnél történt bemutatót követő kötetlen beszélgetés során azt mondja nekem a cég egyik vezető munkatársa, hogy Ő még olyan esettel nem találkozott, amikor egy magyar útnyilvántartó szoftverfejlesztő cég a helyszínen mutatja be az útnyilvántartó programját működés közben - ráadásul ingyen. Külföldi programok esetében ez szokványos, de egy magyar esetében? Számára ez egyedülálló.
Tényleg, nálunk miért nem terjedt el ez az értékesítési módszer, ami külföldön (és nekünk belföldön) is bevált? Miért hagyatkozik a legtöbb cég a nagy számok törvényére? Azaz felrak a netre egy letölthető, kipróbálható útnyilvántartó verziót, onnantól kezdve a szerencse dolga, hogy ki veszi meg, s ki nem. Elveszik a legfontosabb: a kontroll, a kapcsolat. Mivel mi nem alkalmazunk ilyen eladási technikát, ezért nincs adatom arról, hogy így milyen eladási hatékonyságot lehet produkálni, de az biztos, hogy sokkal alacsonyabbat mint a mi módszerünkkel, és fájna a szívem minden potenciális vevő "kényelmességemből" adódó elvesztésétől.
Pedig mindenki csak nyerhet az ilyen útnyilvántartó helyszíni bemutatóval:
A Vevő, mert
-
nem kell az Internetről ismeretlen eredetű (és hatású) útnyilvántartó programokat letöltenie
-
nem kell órákat töltenie az útnyilvántartó program megismerésével, hiszen bemutatják neki, és kizárólag a saját igényeihez szükséges részekkel kell csak foglalkoznia
-
az értékesítő házhoz megy, tehát minimális időráfordítást igényel
-
szakszerű tanácsokat, segítséget kap
-
nem kell külön informatikust hívnia az installáláshoz
-
a személyes kontaktus miatt nagyobb bizalma alakul ki befektetését illetően
-
egyedi kívánságokat lehet teljesíttetni
-
véletlenül sem vesz meg olyan útnyilvántartó programot ami nem a problémájára ad megoldást
-
átfogóbb képet kaphat az eladó cég törekvéseiről, céljairól
-
érzi, hogy most Ő az egyetlen, hiszen most csak Vele foglalkoznak
Az eladó, mert
-
pontosan megismerheti vevőit, azok igényeit, visszajelzéseit, problémáit
-
bemutathatja vállalkozását, törekvéseit, céljait
-
későbbiekben kevesebb támogatást kell adnia, hiszen az installálással, a program használatával bemutató után már nem nagyon lehet gond
-
szakszerű tanácsokért minden vevő hálás
-
a személyes kontaktus miatt sokkal jobban lehet kezelni a kérdéseket, problémákat, kifogásokat
-
helyszínen meg lehet állapodni
-
itt már nemcsak a szerencse dolga az eladás, hanem az értékesítőnek is van kontrollja felette
-
véletlenül sem ad el olyan útnyilvántartó programot ami nem megoldást ad a vevő problémájára, ezzel elkerülhetőek a későbbi nézeteltérések, sőt - a dolog szokatlansága miatt - ezek a "nem vevők" lesznek a leghálásabbak, és biztosan fogják ajánlani programunkat azon ismerőseiknek, akiknek valóban megoldást nyújt
-
további ajánlásokat lehet a helyszínen kérni
-
visszajelzéseket kaphat a cégről vagy munkatársairól kialakult képről
-
további igényeket tud feltárni, akár ajánlatot is tehet azokra is
-
egy beszélgetés során olyan dolgok is kiderülhetnek, amikre nem is gondol az ember >> gondolatébresztő
-
fejlesztési ötleteket lehet szerezni első kézből
Mi nem tehetjük meg, hogy ne adjunk ilyen előnyöket a Vevőinknek és kihagyjuk ezeket a lehetőségeket.
A Te céged megteheti?